Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2012 01:16 - E 765765765
Автор: bulgarinut57 Категория: Политика   
Прочетен: 23590 Коментари: 90 Гласове:
23

Последна промяна: 13.12.2012 17:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
E.



Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bulgarinut57 - ВТОРАТА ЧАСТ НА МАТЕРИАЛА
27.08.2012 01:21
ще кача, след като внимателно прочете първата !!!
цитирай
2. unknown1 - Първото нещо, което помислих като ...
27.08.2012 01:56
Първото нещо,което помислих като четях този интересен материал е как след като той е бил факт през социализма(когато историята,която се учи се е ковала в Политбюро,а не от историците) Раковски,авторът беше на такава почит?Дори съм намирала много стари тетрадки с неговия печатен лик върху първата корица:).Дори има град,кръстен на негово име,дори столичен булевард от памти века също:)
Сигурно има логично обяснение защо този яростен русофоб е бил идеализиран от комунистите,което е в ярък контраст с политическата им линия.
цитирай
3. bulgarinut57 - ИНТЕРЕСНО !
27.08.2012 02:12
...?
Или тази логика:
Срещу царска Русия може, само да не е срещу СССР ?!
цитирай
4. unknown1 - . . . ? Или тази логика: Срещу ...
27.08.2012 02:21
bulgarinut57 написа:
...?
Или тази логика:
Срещу царска Русия може, само да не е срещу СССР ?!

Така вече по-ме устройва:))
цитирай
5. dimenzed - Чудесен пост! Чакам част 2! :)
27.08.2012 03:37
Всичките ни национални герои и революционери са били против Русия, и не случайно! Руската пета колона трябва да се изкорени!
цитирай
6. get - - Защото е взето във всеорУжие идеята на Раковски ... за балканска федерация ... съответно ... !!
27.08.2012 11:35
bulgarinut57 написа:
...?
Или тази логика:
Срещу царска Русия може, само да не е срещу СССР ?!


- След като, добре са я "ондулирали" и фризирали !! :)) ... по свой вкус !
- Просто са пропуснати съществени моменти от нея, така че да им стане угодна при създаването на "нам си колко нации" ... добруджанци, тракийци, мизийци, шопи и др. подобни !! ... Схващате ли уловката, логиеската подмяна и уловка в новите КОМИНТЕРНОВСКИ ТЕОРИИ датиращи от поне 1924 г. тук на балкани и в частност България ?! - През това време не се пропуска да се громи ВЕЛИКОбългарският национал-шовинизъм !!?
- Приблизително от това време датира и теорията за "Македонският език" ?!! - познайте къде и от кого е създадена ??!
- Това довежда до братоубийствените борби във ВМРО, вследствие на които то фактически е обезглавено !!
- От тогава датира и издадената под редакцията на В. Коларов книжка "Авантюрите на царска Русия в България" ... преиздадена мисля през 1998 год. - явно са се усетили, че са прекалили с нея :))) ?!

- но да не забравяме, че руската култура и цивилизация ... а и самите те, ни се явяват деца ?!! - никой родител не следва да забравя това !!
цитирай
7. brym4ence87 - Интересен постинг!
27.08.2012 11:38
Пускай и втората част, Българино! ;-)
цитирай
8. анонимен - Интересен пост!
27.08.2012 12:22
Припомняй позабравени факти! Нека всеки си прави заключенията!
цитирай
9. sparotok - !
27.08.2012 13:32
Левски го е казал много ясно - Който ни освободи, после сам ще ни пороби...

Политиката на Романови спрямо България не е водена от симпатии, а от желание да се достигне до протоците (Боспора и Дарданелите).

Хубаво е човек да проучи кои точно са Романови, с кого са роднини и чии поръчки изпълняват...(да, и царете са подвластни някому)...Така човек ще разбере каква е причината за избиването на староверците, за заселването на чужденци в Русия и т.н.

За да се разбере истината човек трябва да е добре запознат с детайлите...А узнаеш ли детайлите относно Романови и хората около тях...дано да имаш здрави нерви....
цитирай
10. bulgarinut57 - ИДЕЯТА НА РАКОВСКИ !
27.08.2012 15:03
Премъдрий Брате Гетский,
по-младите не са и чували лозунга: "Сталин, Тито, Димитров !"

Имперската мечта - Балканите, Проливите !

Но...,какво да се прави, разкол !
1955 год.
На прага на нова война с СФРЮ.
За по-младите - Социалистическа Федеративна Република Югославия.

Като малък, ходех при баба в Сливница и с децата играехме ... в окопите !
Имаше изградени картечни гнезда !
Същото бе и на другото ми село - Ярловци, хълма Земен !

Това са два от клоновете на древноримския "Виа Адриатика".

цитирай
11. bulgarinut57 - Ааааа, ...
27.08.2012 15:16
"Пускай и втората част, Българино! ;-)"

Най-въздействаща е полуголата жена, "покрита" с нещо,
предизвикваща желанието, омайваща с невидимото.

цитирай
12. bulgarinut57 - ИМПЕРИЯТА, РУСКАТА... !
27.08.2012 15:22
"Политиката на Романови спрямо България не е водена от симпатии..."

Най - лошите неща за БЪЛГАРИЯ винаги идват от североизток !!!
Като започнем с климата и свършим с Екатерина Душкова !
След нея - още по-зле !!!

Но нашите ВЪЗРОЖДЕНЦИ СА ЗНАЕЛИ ИСТИНАТА ЗА РУСИЯ !
цитирай
13. vencivvg - Страхотна статия
27.08.2012 15:29
Страхотна статия, дано всеки българин я прочете и дано добре я осмисли.
След малко ще я разпечатам в най-малко в 20 екземпляра и ще я раздавам на всичките си приятели и познато. Мнозинството от хората не знаят какво е била позицията на Георги Раковски и много ще се изненадат от написаното от него.
Благодарности за статията, продължавайте ,
има още много какво да се научи за нашите възрожденци.
цитирай
14. bulgarinut57 - ВЕНЦИ, БЛАГОДАРЯ !
27.08.2012 15:32
Но да не разваляме "фирмената" политика,
втората част ще ти я пусна на лични !
цитирай
15. get - - Хахаха ... имаtе тогаз една песен ... дето ни водили тримата пролетарски гении :)))
27.08.2012 16:22
bulgarinut57 написа:
Премъдрий Брате Гетский,
по-младите не са и чували лозунга: "Сталин, Тито, Димитров !"

Имперската мечта - Балканите, Проливите !

Но...,какво да се прави, разкол !
1955 год.
На прага на нова война с СФРЮ.
За по-младите - Социалистическа Федеративна Република Югославия.

Като малък, ходех при баба в Сливница и с децата играехме ... в окопите !
Имаше изградени картечни гнезда !
Същото бе и на другото ми село - Ярловци, хълма Земен !

Това са два от клоновете на древноримския "Виа Адриатика".



- После през 1955 г. в припева се пееше Сталин .../дупка/ ... Димитров ! - пък след Хршчовото размразяване ... доби съвсем осакатен вид песнята :)) - дупка - дупка- Димитров :)) - Кво да се прави ... политика !

- А относно "вековечната" мечта на Русия ... захранвана от фанариотите ... за Византия и руски Царград ?! - какво да кажа ? - ако не бе през ПСВ конницата на ген. Иван Колев ... склонен съм да вярвам, че Русия сега щеше да бъде на Проливите ?!!
цитирай
16. merlin68 - Тази статия отдавна се разпрост...
27.08.2012 18:14
Тази статия отдавна се разпространява из нета в различни редакции. До колкото си спомням от обширното си търсене преди няколко години то първообраза и е отпечатан в Румъния във вестник за който е писал и Раковски. Дебело обаче трябва да се подчертае, че той едва ли е автора. Статията тогава не е подписана, чак след смъртта на Раковски и след Освобождението, Раковски е набеден за неин автор. Това не е чудно в развихрилите се по това време русофилски и русофобски страсти. Ако някой си даде труда да се запознае с творчеството на Раковски, ще разбере, че тази статия въобще не се вписва в в него. Ето например едно стихотворение от Раковски във възхвала на Николай І, а и на Светослав:
Възхвала на Николай I

Ще дойде за българи ден радостотворен,
яви се Николай, силному Светославу подобен,
преславски престол ще он ще да възнови,
правдодаяние свобода ще им подари
на българи бедн' окаяни, днес немощни,
като на свой славянски род единоверни.
Жив да бъде Николае самодържец,
с безмъртний – славний на глава му венец.
Що се отнася до политиката в това време за преселване на българи в Русия и на татари в нашите земи, то безспорно тя е вредна и не спомага за освобождението. Тази политика всъщност е вредна и за руските интереси на Балканите, което става ясно по-късно. Държавната политика се мени, тя зависи от интересите, знанията и уменията на малък кръг хора (особено в този период), често се случва тя да е дори вредна за страната която я провежда. В този смисъл е глупаво да се твърди, че интересите и политиките на Русия и България винаги са съвпадали, но още по не състоятелно е да се правят изводи и внушения, че Русия е носила само злини на българите. Всъщност днес я има България точно благодарение на руската политика в един доста сериозен период от време. Нека не го забравяме!
цитирай
17. get - - Е-е-ех Мерилин !! - защо ти а и нас караш да се отнасяме към РОССия като към своебразна ... ?!
27.08.2012 19:10
... "Свещена крава" ?!

- Относно руският народ нищо лошо ... Но да ми се внушава, към имперският двор е-е-два ли не доктрината за Венчаването княза за държавата ? - Ще прощаваш ! - ама ми идва в повече ??!
- Кой е Николай Първи ... руснак православен ? - Хм !! - През 1817 Николай се жени за СВОЯТА ВТОРА БРАТОВЧЕДКА пруската принцеса Фредерика Луиза Вилхелмина Шарлота Пруска, четвъртото дете на Фридрих Вилхелм III, крал на Прусия, и Луиза Амалия фон Мекленбург-Щрелиц.
- Стига с това сляпо проклонение към имперската власт, като едва ли не олицетворение на руската страна и народ !
- Какво пише в официалната титулатура на тези царе ... "Божиею поспешествующею милостию, Мы, Александр Вторый, Император и Самодержец Всероссийский ... Царь Казанский ... И ЗАБЕЛЕЖИ ?! ... Болгарский и иных ... "
- Нямаше да дойдат братушките, ако не държаха императорите им, заедно с още една "фамилия" (?) концесиите за добив на Каспийски нефт. Пак поради тази нефт бе изградена Транскавказката ж.п. линия, която трябваше да пренася нефта до черноморският бряг !
После този нефт, чрез баржи следваше да се докара до ж.п. линията на Барон Хирш(кой е той ?). И от Варна през Русе следваше да се превозва и накрая пласира в централна Европа. Може би това не бе основната, но една от важните причини за руско-турската война ... наричана от нас Освободителна !
цитирай
18. dimenzed - Тук в блога родоотстъпническите ...
27.08.2012 21:22
Тук в блога родоотстъпническите мекерета са много, готови да козируват пред копитата на руския цар, като всячески се опитват да защитят т.н. "освободителна" политика на московските кръгове, използвайки жалки скалъпени оправдания. Жалки предатели са тези!
Само да напомня за тайното споразумение по инициатива на Александър II, подписано на 30 май 1878 г. в Лондон от руския посланик граф Шувалов и британския секретар лорд Солсбъри! Та именно с това споразумение, прелюбения цар на руската пета колона, разпокъсва България на няколко части, понеже знае както и Николай Игнатиев, че договора от Сан Стефано обслужващ идеално амбициите им за разширяването на руската територия е временен, и че ще бъде преразгледан от Великите сили. Друг прикриван факт е, че на Берлинския конгрес по внушение на Германия и канцлера Бисмарк, ръководителят на австро-унгарския кабинет, граф Андраши, се съгласява Българското княжество да остане неделимо и с излаз на Бяло море. Но не би, защото … това не устройва "освободителната" политика на т.н. "братушки". Така Русия и Австро-Унгария не се разбират, заради руските имперски "славянски" интереси на Западните Балкани и България благодарение на Русия остава без достъп до Бяло море.

Екатерина II - "руска императрица" с германо-шведска кръв и не е знаела грам руски, защото по време на нейното управление в руския царски двор се е говорило на френски! Петър I - чист българин по майка и баща! Святослав IV Игоревич - българин (майка - Олга Киевска - с истинско име княгиня Елена, дъщеря на Владимир Расате).

http://prosvetise.com/?p=7848
http://prosvetise.com/?p=7856
цитирай
19. bgwest - В последно време и руснаците осъ...
28.08.2012 00:13
В последно време и руснаците осъзнават, че са наши деца.
Вчера гледах едно филмче в нета.Филмче/руско/което се опитва да им обясни,че всъщност,така наречените,татарски нашествия не са никакви нашествия а става въпрос за вътрешна/гражданска/руска война започната от Романови и довела до пълното изтребване на техните противници.Обявени после за "татари" и "нашественици".
От Русия нищо хубаво за нас не може да дойде....то от къде ли може да дойде хубаво за нас,незнам...
Успех!
цитирай
20. bulgarinut57 - ВЫДУМАННАЯ „ДРЕВНЯЯ РУСЬ”ht...
28.08.2012 00:36
ВЫДУМАННАЯ „ДРЕВНЯЯ РУСЬ”
http://www.secret-r.net/publish_deruginski.php?p=293

Сама „древнерусская народность” - это великодержавный миф, выдуманный Ломоносовым для обоснования претензий царизма на земли Литвы-Беларуси и Руси-Украины.
цитирай
21. bulgarinut57 - МИФЫ И ПРАВДА О ЯЗЫКЕ ПРЕДКОВ.
28.08.2012 00:48
"Древнерусский язык никогда не существовал – ни письменный, ни разговорный."

"Как вообще вышло, что у населения Московии язык почти не отличается от южнославянского солунского диалекта IX-XI веков – да еще давно там ВЫМЕРШЕГО как местный разговорный?"

http://www.secret-r.net/publish_deruginski.php?p=285
цитирай
22. staler - фактически излиза че свободата си ...
28.08.2012 08:18
фактически излиза че свободата си дължим на руските имперски интереси и желанието на ротшилд да добива нефт в каспииско море,защото дефакто англииските имперски интереси са били свързани с подкрепата за османската империя.имаше един стар виц в които накрая се оказваше че сестрата дефакто е курва.фактически гордите и независими народи/дето не са курви/,не се срамуват да бъдат благодарни на някои за нещо,без това дефакто да ги прави негови васали и да развиват разни комплекси.
цитирай
23. bulgarinut57 - РУСКИТЕ ИМПЕРСКИ ИНТЕРЕСИ !!!
28.08.2012 09:32
Ще използвам един цитат на Премъдрия Брат Гетский,
написан преди година:

"Всичко е елементарно, гениално и просто,
ако изхождаме от политическите РЕАЛНОСТИ НА ДВЕТЕ ИМПЕРИИ,
които оспорват и налагат хегемонията си на балканите - Русия и Австро-Унгария !

От тях се разработват - при Австрийската историческа наука Илирийската идея и „илиризма”, а при руската на база религиозно-окултното учение „Москва трети ЕРУСАЛИМ” преминало в "Москва трети Рим" при Петър Първи,
преминава при Екатерина в така нареченият „Гръцки проект”.

Тези политически доктрини са закрепени с дипломатически споразумения при Екатерина „руска” и Йосиф „австрийски”. От тук това ляга, като основна задача върху техните академици-историци „научно” да обосноват, техните териториални и политико-исторически претенции и т.н.

Само дебело ще подчертая че,
в тези политически надхитриния ЗА НАС БЪЛГАРИТЕ НЕ Е ПРЕДВИДЕНО МЯСТО.
Това последното почва оттогава, та досега."

Тъй, че колко е освободителна за нас Руско-турската война ти си прецени !
1885 година, Сърбия, Руския цар... нали !!!
цитирай
24. staler - руско-турската воина е освобод...
28.08.2012 17:56
руско-турската воина е освободителна за нас независимо от мотивите на императора,защото резултата е независима българска държата.това е неоспорим истор.факт.както и последващите опити на великите сили да ни въртят в некакви свои орбити.разбира се това продължава и в наши дни.тук следва да се подчертае---българия се оказва неспособна да излъчи полит.класа,полит.лидери които да намерят независим български път в тая джунгла и това е така от около150 години.или казано поетично =няма попътен вятър за този които не знае на къде е тръгнал и си ебало маиката.
цитирай
25. merlin68 - Гледам,
28.08.2012 18:19
че доста глупости са се изписали тук, коя от коя по-премъдра. Затова искам да припомня само два факта и да задам един въпрос на премъдреците обясняващи колко черна за нас е Русия.
Първи факт - Русия ни освобождава, без нея днес нямаше да има такива "български националисти" като dimenzed, които да плюят по нея:)
Втори факт - Русия плаща 65 милиона златни швейцарски франка за да бъде България независима страна. Да, ако някой не знае педерунгела Фердинад се кичи с титлата цар благодарение на руските пари.
И сега да попитам, вие българи ли сте или що, не цените ли българската свобода и независимост, носталгия по Османската империя ли имате или що? Кажете премъдри разбирачи на руската политика, какво толкова лошо ни направи Русия като пожертва 200 000 свои синове за свободата ни, а след това плати и независимостта ни?
цитирай
26. bulgarinut57 - merlin68, МНОГО ЕМОЦОИНАЛНО !
28.08.2012 18:38
"...доста глупости са се изписали тук, коя от коя по-премъдра."
Кои са ? Кое не е така ?

А този абзац :

"И сега да попитам, вие българи ли сте или що, не цените ли българската свобода и независимост, носталгия по Османската империя ли имате или що? Кажете премъдри разбирачи на руската политика, какво толкова лошо ни направи Русия като пожертва 200 000 свои синове за свободата ни, а след това плати и независимостта ни?",

-категорично не се вписва в спора !
цитирай
27. merlin68 - bulgarinut57,
28.08.2012 18:55
а кое е така? Отговори на въпроса, само един съм задал, а те всъщност са десетки - какво ти видя лошо от руската политика без която днес едва ли щеше да съществува България?
А конкретно за постинга - това не е писано от Раковски! Ти чел ли си нещо от това което Раковски пише въобще? Не си чел, защото ако беше щеше да видиш, че отношението му към Русия, към руският цар и към руският народ е коренно противоположно от написаното в тази статия.
Велики и храбрий княз Светослав

лукави гьрци там в старо време победи,

конечно гордост нихна силний поправ,

България славно от робство освободи.



Потомци негови, храбри северн' юнаци,

събратия наши, славяни православни,

за вяра се бият устремително с турци,

свобода и нам ще дадат своеродни!

http://www.slovo.bg/showauthor.php3?ID=241&LangID=1
не е лошо първо да се запознаеш по-пълно с творчеството на някого преди така лековерно да копираш уж негови статии от нета.
цитирай
28. merlin68 - Още нещо!
28.08.2012 19:10
Казваш много емоционално, всъщност едва удържам емоциите си когато чета как неука сбирщина определяща се като български националисти сипе клевети и помия върху единственият народ помогнал на българите с нещо!
Известно ли ти е, че този "най-див и най-варварски народ", на допитването отправено към него от АлександърІІ, дали Русия да обяви война на Османската империя в защита на братята българи, 98% от тия диваци отговарят с - да. Записват се доброволци и мрат на хиляди километри от домовете си за такива като теб и мен - безвъзмездно.
Известно ли ти е, че баронеса Юлия Вревская разпродава цялото си имущество и с парите снаряжава медицински корпус грижещ се за ранените руски войници и българи през тази война. Самата баронеса е доброволка в този корпус - обикновена медицинска сестра, умира от тиф в Бяла. За майор Горталов чувал ли си, а за хилядите загинали при плевен, Шипка и навсякъде из земята ни, за нашата свобода?
Плюейки по Русия, вие плюете по България!
цитирай
29. bulgarinut57 - РУСКА ИЛИ СЪВЕТСКА, ТЯ ВИНАГИ Е ИМПЕРИЯ !
28.08.2012 19:29
"Отговори на въпроса, само един съм задал,
а те всъщност са десетки -
какво ти видя лошо от руската политика
без която днес едва ли щеше да съществува България?"

-Аз нищо добро не видях !!!

"А конкретно за постинга - това не е писано от Раковски!"

-Може би да, може би не ! Докажи го.

"Ти чел ли си нещо от това което Раковски пише въобще?
Не си чел, ..." -

-Много бързо ме отписа !
Учил съм в 22 ЕСПУ "Г.С.Раковски", та трябваше да знам много за него.

"не е лошо първо да се запознаеш по-пълно с творчеството на някого
преди така лековерно да копираш уж негови статии от нета."

-Така и правя.

Ние БЪЛГАРИТЕ дадохме на тази империя:
-Азбуката;
-Езика;
-Вярата;
-Първия Митрополит КИПРИЯН !!!
цитирай
30. bulgarinut57 - "неука сбирщина" Е ДОСТА ПРЕСИЛЕНО.
28.08.2012 19:34
"...клевети и помия върху единственият народ..." -

Руския народ няма нищо общо с Имперската политика за която иде реч !!!
цитирай
31. merlin68 - Жалко е, че си учил в училище носещо ...
28.08.2012 19:36
Жалко е, че си учил в училище носещо името на Раковски, а не си запознат с това което е писал. Пратих ти откъс от негово стихотворение а и линк към цялото му творчество, е как ти се вписват хвалебствените му думи за Русия с това написано в статията? Какво да ти доказвам, когато някой иска да не вижда няма как да да го накараш да прогледне.
Особено обаче жалко е, че не виждаш добро в това, че Русия ни носи свободата, това говори само едно - не я цениш свободата.
С това което ние сме дали на русите можем да се гордеем, а за това което те са ни дали можем да благодарим - това е нормалното отношение.
цитирай
32. merlin68 - ". . . клевети и помия върху ...
28.08.2012 19:38
bulgarinut57 написа:
"...клевети и помия върху единственият народ..." -

Руския народ няма нищо общо с Имперската политика за която иде реч !!!


В статията и коментарите става въпрос за руския народ не само за имперската политика. Но ще припомня, че имперската политика ни носи свободата - прочети прокламацията на АлександърІІ.
Както писах в първият си коментар, не можем да очакваме интересите на Русия да са винаги в наша полза, но да плюем безогледно по Русия и руският народ е недопустимо.
цитирай
33. bulgarinut57 - merlin68, ТИ ЩЕ ИЗЛЕЗЕШ ПО-КРАЕН И ОТ МЕН !
28.08.2012 19:57
И по-емоционален.

А аз си мислих, че съм единствен дивак:)

"Жалко е,.." - Не е жалко !!!

"С това което ние сме дали на русите можем да се гордеем,
а за това което те са ни дали можем да благодарим - това е нормалното отношение."

Абсолютно си прав !!!
Но...в българското училище не се казва това, що сме дали,
за да има с какво да се възпитават горди хора !!!

Но..на Русия, на Империята за какво да благодарим ???
...дълбок поклон пред паметта на руските, финландските, румънските воини,
оставили костите си в нашата Родина !!!
цитирай
34. merlin68 - За това какво се казва в българското ...
29.08.2012 00:46
За това какво се казва в българското училище не ни е виновна Русия. За това, че това училище не възпитава горди хора също не е виновна тя. Всъщност преди 30 на години когато аз бях ученик в българското училище се обясняваше какво сме дали и на Русия и на всички славяни, защо днес не се обяснява е друг въпрос. Въпрос на днешната ни сбъркана политика за която Русия и славяни са мръсни думи и как съобразно тази политика да се учи, че и ние сме били славяни при това най-лични дали азбука на останалите.
Всъщност днес руснаците твърдят, че ние сме им дали азбука, докато нашите учени започнаха да го отричат.
http://www.vbox7.com/play:7e863f7c
цитирай
35. dimenzed - Индивидът merlin68 е руско мекере, просто гонещо 30-те си сребърника (рубли)!
29.08.2012 00:54
Явява се адвокат на руския царски елит, като с това отрича Ботев, Вазов, Левски, Каравелов, Захари Стоянов и много други български герои!

българино57 не забравяй, че политиката на руските "панслависти" се осъществява именно чрез щиковете на тяхната войска!
цитирай
36. get - - Е-е-е, не така с рогите де ? :)) - той е един от нашият народ, който търси истината ? - А последната ...
29.08.2012 16:15
... се ражда в спора ... не във сПорТа ?? :))
dimenzed написа:
Явява се адвокат на руския царски елит, като с това отрича Ботев, Вазов, Левски, Каравелов, Захари Стоянов и много други български герои!

българино57 не забравяй, че политиката на руските "панслависти" се осъществява именно чрез щиковете на тяхната войска!


- Изкушавам се да му цитирам чиста фактология и статистика на Мерелин, когото уважавам !! - като как и в колко пъти се увеличават процентно крепостните ... при "освободените" от победоносните войски на Северната "Минерва" МАЛОРУСИ ?!
- Но ще го оставя на първо време сам да си потърси из руско езичната литература, фактите за това ?!?

- Друг много смущаващ ме, при него факт е, че бърка ... Рус със рОс ?!

- Цитираният в един от постовете му кнЕз Светослав попада към рУсите ... Ивана Калита и следващите гo попадат към рОсите ? :)
цитирай
37. bulgarinut57 - ПРЕМЪДРИЙ БРАТЕ ГЕТСКИЙ,
29.08.2012 17:07
Тук ние излагаме свои виждания, пристрастия, знания, настроения ако щещ.
Но те имат своята дълбока ПОЛИТИЧЕСКА обагреност !
Друго не може да бъде. Като гарнираш с дълбока БЪЛГАРСКА емоционалност,
а някъде и младост, сиреч, буйна кръв... и...те така !

Тъй е в нашенския спор.
Жив и здрав да си !
И пак мини оттук !
цитирай
38. merlin68 - dimenzed,
29.08.2012 18:32
преди да ме обвиняваш в отричане на Ботев, Вазов... ти всъщност чел ли си нещо от тях бе фашизиран идиот?:) Например за това, че Ботев изповядва доста крайни леви идеи знаеш ли? Това ни го ли прави твой класов враг:) Дали пък си чел Вазов чието творчество е пропито с благодарност и любов към руския народ който ти така мразиш? Дали си чел Раковски? Нищо не си чел, защото си куха хралупа зомбирана от един луд фюрер.
Няма как да се обидя за това, че ме наричаш мекере, не мога да търся зла умисъл в човек чиито приказки се обясняват с чутовната му глупост.
цитирай
39. merlin68 - Гете,
29.08.2012 18:51
не знам за какви рОси и рУси говориш, аз знам за руски народ и Руска империя (за въпросния период).
Победата в Освободителната за нас руско-турска война е плод на пълния синхрон между водената в това време имперска политика и желанието на руският народ да се прекрати една вековна несправедливост по отношение на техните братя по кръв и вяра.
Въобще се чудя Гет на теб и на голямото множество коментиращо тук, как не забелязвате (или подминавате без внимание) фактите от жизнено значение за България и наблягате на дребни фактчета от миналото и днес на разминаване на интересите ни с Русия? Чудя се що за човек трябва да си за да кажеш - от североизток нищо добро не сме видели, русите винаги са ни тъпкали, искали са да ни поробят и прочие простотии, когато има един огромен факт който имено русите с тяхната имперска политика са осъществили - факт наречен България!
цитирай
40. get - - Приятелю, не споря с теб за спорТа :)) !?
29.08.2012 19:54
merlin68 написа:
не знам за какви рОси и рУси говориш, аз знам за руски народ и Руска империя (за въпросния период).
Победата в Освободителната за нас руско-турска война е плод на пълния синхрон между водената в това време имперска политика и желанието на руският народ да се прекрати една вековна несправедливост по отношение на техните братя по кръв и вяра.
Въобще се чудя Гет на теб ... подминавате без внимание фактите от жизнено значение за България и наблягате на дребни фактчета от миналото и днес на разминаване на интересите ни с Русия? ... има един огромен факт който имено русите с тяхната имперска политика са осъществили - факт наречен България!

- Една част от това, което ти в съзнанието си а и на глас СЛАГАШ ПОД ЕДИН ЗНАМЕНАТЕЛ РУСи ... до към 10-ти век не са ни били нито етносно, нито езиково родствено на истинските РУСИ !!
- Това което е на територията на съвременна Украйна ... са ни най-близко не само географски но и по произход близки ... с тях сме просто, два дяла от един народ !
- Втората част ... малоруси, тоест зап.Украйна нагоре чак до Балтика ... това са ни ако не "братя", то поне първи братовчеди ! Това е така нареченият "Янтарен път" от Адриатика до Балтика !

- Тези които са РОСи са от угро-финската езикова и етносна група ! - социално и културно са били твърде изостанали ... тоест Р"у"сите, езиково и културно повлияват Р"о"сите ... докато те в края на краищата се "славянизират" !?

- В последствие поради стекли се обстоятелства, на тази територия се изгражда "Велика рус" ... тоест Руската империя в последствие ?!
- Движени от имперската си гордост ... на практика, официалната история на тази държава ... краде поне три века от историята на Киевска рус, което е нещо различно от по-късното държ. обр-ние Русия ?!

- В манифеста за обявяване на Война Александър ... никъде не споменава "освобождението на българският народ" ! - това е една от поредните руско-турски войни !! - Знаеш ли от кога датират войните и колко са на чет ??
цитирай
41. merlin68 - Гете,
29.08.2012 23:31
тук никъде не става въпрос за етносният състав на руският народ. За периода който говорим има руснаци, няма роси и руси, славяни и угрофини. Не е тук място да водим спор относно руси и роси, само ще ти кажа, че процеса на смесване на фини и славяни е завършен далеч преди 10 век, някъде преди около 3-4 хиляди години. Русия и Украйна имат еднакво право върху историята на Киевска Рус, тъй като и двете съвремени държави са наследнички на тази Киевска Рус.
Що се отнася до това, че в манифеста на АлександърІІ не се споменава за освобождение на българите, то разбира се не си прав - там всъщност става въпрос само за това - да се извоюва свободата на южните славяни.

,,Всем нашим любезным верноподданным известно то живое участие, которое мы всегда принимали в судьбах угнетенного христианского населения Турции. Желание улучшить и обеспечить положение его разделял с нами и весь русский народ, ныне выражающий готовность свою на новые жертвы, для облегчения участи христиан Балканского полуострова.

Кровь и достояние наших верноподданных были всегда нам дороги: все царствование наше свидетельствует о постоянной заботливости нашей сохранить России благословление мира. Эта заботливость оставалась нам присуща и в виду печальных событий, совершившихся в Герцеговине, Боснии и Болгарии." ...
http://historydoc.edu.ru/catalog.asp?cat_ob_no=13929&ob_no=13882
цитирай
42. dimenzed - merlin68, Няма нищо по-страшно от активната глупост... но, глупостта не освобождава от необходимостта да се мисли.
30.08.2012 00:18
merlin68 написа:
преди да ме обвиняваш в отричане на Ботев, Вазов... ти всъщност чел ли си нещо от тях бе фашизиран идиот?:) Например за това, че Ботев изповядва доста крайни леви идеи знаеш ли? Това ни го ли прави твой класов враг:) Дали пък си чел Вазов чието творчество е пропито с благодарност и любов към руския народ който ти така мразиш? Дали си чел Раковски? Нищо не си чел, защото си куха хралупа зомбирана от един луд фюрер.
Няма как да се обидя за това, че ме наричаш мекере, не мога да търся зла умисъл в човек чиито приказки се обясняват с чутовната му глупост.


1. Ти не си първият идиот, който изкарва Ботев едва ли не комунист, има и други като тебе - да запознат съм с така наречените му "анархични" възгледи, като мен лично не ми се нрави това у него, но това не го прави по-малко велик от Левски или Каравелов!
2. "Дали пък си чел Вазов чието творчество е пропито с благодарност и любов към руския народ който ти така мразиш?" - само това е показателно за липсата ти на умствен багаж! Чие творчество е пропито с русофилия бе смешник недодялан, нали именно твоите червени "освободители" го забраняват през "социализЪма"!
3. Раковски види се не си го чел, защото нямаше да се излагаш с тези неаргументирани махленщини, а Захари Стоянов да си разлиствал случайно?
4. За политика не ми говори, че червеноармейските сатрапи са ти промили крехкото съзнание с лъжи и прочие небивалици!
цитирай
43. dimenzed - Иван Вазов - На руските воини
30.08.2012 00:22
О, руси, о, братя славянски,
защо сте вий тука? Защо сте
дошли на полята балкански
немили, неканени гости?

Желали би вас възхитени
да срещнем со сълзи и с китки…
Но идете вий настървени,
на грозни зовете ни битки!

Желали би вас да прегърнем
и тоз път сърдечно, горещо.
Но взорът ви свети зловещо…
Как ръце сега да разгърнем?

О, руси! Аз друг път ви славях
за подвиг велик и чудесен,
високо ви лґкът поставях
във мойта душа, в мойта песен!

Вий някога знаме Христово
развяхте за благо човешко —
строшихте ни игото тежко,
а днеска ни носите ново!

И пак не ви мразим (не крия:
обича ви още народа);
но любим и свойта свобода,
стократно пµ любим я ния.

За тоз кумир ние се бием
и с чужд, и със близък упорно
и няма ний врат да превием
пред никакво иго позорно!

О, колко ви, братя, жалея!
О, как би желал, братя клети,
свобода и вам и за нея
кат нас да живейте и мрете!
цитирай
44. dimenzed - http://dimenzed. blog. bg/his...
30.08.2012 00:32
http://dimenzed.blog.bg/history/2012/03/03/quot-toz-koito-ni-osvobodi-toi-shte-da-ni-i-porobi-quot.913793

http://prosvetise.com/?p=7848

http://prosvetise.com/?p=7856
цитирай
45. get - - Не си затваряй очите пред фактите ! - Не може да има една държава Рус ... която била две такива !?
30.08.2012 16:04
- Киевската Рус си е даржавно формирование ... на територията на съвременна Украйна ! - то няма нищо общо с Московската държава. Не случайно московчани още ги зоват и "москали" ?! Москва река, коренът и иде от самоназванието на народът УГРОФИНСКИ ... МОКША !?!
merlin68 написа:
не знам за какви рОси и рУси говориш, аз знам за руски народ и Руска империя (за въпросния период).
тук никъде не става въпрос за етносният състав на руският народ. За периода който говорим има руснаци, няма роси и руси, славяни и угрофини. Не е тук място да водим спор относно руси и роси, само ще ти кажа, че процеса на смесване на фини и славяни е завършен далеч преди 10 век, някъде преди около 3-4 хиляди години. Русия и Украйна имат еднакво право върху историята на Киевска Рус, тъй като и двете съвремени държави са наследнички на тази Киевска Рус.
!

- НЯМА НИКАКВО СЛИВАНЕ НА ТЕЗИ НАРОДИ ПРЕДИ 3 до 4-ри ХИЛЯДИ години !!
- Това за което ти обяснявам си е факт и до момента ?! ... са рОските(угро-финските) народи в лицето на бабичките от Бураново от Евровизия 2012 г. - http://vbox7.com/play:f28bf0e301&al=2&vid=761058 ... не си затваряй очите пред фактите !!

- Говориш ми за 200 000 руски жертви по време на войната ... численоста на цялата "руска" армия на двата театъра на бойните действия е била около 300-320 хил. ? - на територията на Балкани 170 хил., на Кавказ 150 хил. ? - Чети бе брате ! - престани с клишетата ! ... моля те, не повтаряй безкритично внушените ни от детинство "истини" !!
- Най-голямата подкрепа от "народа" е в Украйна ... при така наречените "славянски" комитети !! - Нещо да кажеш освен руси, румъни и фини ... колко МалоРУСи са участвали във войната ?! - Няма такива данни ... Защо ?!
- Кога матушка Русия, пресъединява Украйна под скиптъра си ?! ... не е през 10-ти а доста векове по-късно ?!

- поради тези и ред други фактори ... руската Историческа доктрина влиза в конфликт с истината ... и довежда до това да четем ... че Ние сме дошли през 680 г. на Балкани от ... райна си м...а ?!
- Защото !? - Ако нямаме стари български държавни формирования на Балкани ... тогава на така създаденият "исторически вакуум" ... Влиза в сила руско-имперската, историко-политическа доктрина за "Москва трети Рим" ... къде това ? - в Царграда на Проливите и Балканите !!
цитирай
46. merlin68 - dimenzed,
30.08.2012 22:58
аз това стихотворение знам, че си го чел, та нали то присъства във всичките фашистко-турски сайчета за антируска пропаганда. Единственото стихче от цялото творчество на Вазов. Вазов е голям поет и истински български патриот, нормално е да изрази подобно огорчение от руските войски в Добруджа през ПСВ. Само, че след като България е противник на Русия в тази война, нормално е и русите да се бият с нас, нали така. Това, че предателя Фердинад предпочете да защитава турски и немски интереси през ПСВ, а не българските едва ли е нещо за което можем да виним Русия.
И все пак обърни внимание, как Вазов дори в огорчението си се обръща към русите:
"О, руси, о, братя славянски,"

А какво да кажем за О Шипка? Какво да кажем за всички останали посветени на Русия стихове на Вазов.
И разбира се само идиот с промит мозък като теб може да твърди, че през социализма Вазов е бил забранен:) Не, Вазов през социализма беше икона, сигурно го бъркаш с фюрера - той беше забранен тогава:)
цитирай
47. merlin68 - Гет,
30.08.2012 23:22
170хил. е числеността с която Русия започва войната, в последствие цифрата се удвоява. Различни наши (а и руски) историци дават различен брой на жертвите, цифрите варират между 65 и 200 хиляди. Най-достоверна според мен е цифра между 130 и 170хил. в която се включват и загиналите от измръзване и болести, както и инвалидите. Излишно е да се спори за това, така или иначе цифрата не е малка. Аз умишлено използвам 200 000 за да видя как опонентите започват да издребняват, все едно най-важното е дали наистина са 200 или 150 хил. - това не е от значение, от значение е факта, че Русия пое огромен риск за да освободи народа ни. Дори освободи е слаба дума, защото най-вероятно ако тази война не се бе състояла, или дори забавила с една-две години, то геноцида над арменците щеше да бледнее пред това което щеше да се случи с българският народ!
Що се отнася до рУси и рОси, такова разделение в руският народ няма, тезата ти извинявай за израза е просто нелепа. Смесване между угро-фини от изток и славяни от балканите се е състояло преди не по-малко от две хиляди години в съотношение 1 към 4 в полза на балканците, както по време на руско-турската война за която говорим, така и днес в Русия не се делят на угри и славяни:)
Абсурдно е и становището ти, че историята на Киевска Рус е история на Украйна, но не и на Русия, ще ти припомня, че Киев става столица на Рус, сле Ладога и Новгород. Също ще ти припомня, че герба на Украйна е всъщност герба на Рюрик, който царува в Ладога и Новгород. Кражба тук няма, има кухи идиоти наричащи се националисти (руски, или украински) които без да разбират какво правят действат срещу интересите на народите си - нещо твърде речално познато и в България.
цитирай
48. bulgarinut57 - merlin68,
31.08.2012 01:54
твоето почти патологично русофилство
не ти дава възможност да мислиш.
Любовта е едно, РЕАЛНОСТИТЕ са нещо абсолютно различно !!!


Кой въстана срещу нашето свещено дело - съединението на Южна със Северна България? Кой караше турците да навлязат в Северна България и да пуснат малко кръвчица на братушките? /1/ Кой отчисли българския княз от редовете на армията си, за да го опозори и омаскари, когато той се намираше на границата срещу неприятеля? /2/
Кой си дръпна от нашата войска офицерите, които хрантутяхме като просяци с единствената адска цел да ни съсипе войската, когато тя се намираше в път за бойното поле. /3/ Кой насъска сърбите да ни нападнат откъм гърба, когато ние бяхме въз друга страна. /4/ Кой настояваше най-много да се пратят турските ко-мисари в Южна България. Ами я кажете кой ни открадна княза от Софийския палат в това време, когато на неговата глава не бяха изсъхнали още лавровите венци от Сливница. /5/ Кой даваше честно и благородно слово, че ако си отиде тоя княз, то и съединението ще бъде пълно, и правата на България ще си останат непокътнати, и конституцията ще си бъде в сила, с една реч, България ще цъфти и вирее.
Така ли излезе. Кой изпрати подир няколко дена подлия ген. Ка-улбарс да развращава ,подкупва, лъже, бунтува и беснее. / 6/ Кой подкупи пичовете и вагабонтите /7/ да вдигат бунтове в Бургас, Сливен, Силистра и Русе, да леят кръв и въвеждат анархия, щото по тоя начин да се отвори път за чужда окупация. /8/ Кой унизи и се подигра с България, като й препоръчваше за княз един развратен черкезин - Мингрели. /9/
Кой прибра под свое крило всичките чапкъни /10/ в България, а законните власти, в това число и В.Н.Събрание, за незаконни с единствена цел да продължи още в България безредицата, да се отчая и омаломощи българския народ и да каже: „Дойдете и ни спасете”. /11/
Русия, нашата фатална освободителка, покровителка, славянската, братската, християнската и великата Русия, с която сме една вяра и една кръв.
Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в на-шата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка. Аман, бей Аман. Лошо нещо било московлука... То не прилича ни на дааалии, ни на кърджалии /12/, ни на фанариоти. /13/ Право имали ония старци, съвременници на Екатерина /14/, на Александра Първи /15/ и на Николая /16/, които ни говореха: „Ще плачете за зеленото парцалче”. Видели тия и патили, на основание на факти и на събития говорели горните думи. Цял свят, хора, които не ни бяха ни в клин, ни в ръкав, припознаха нашата висока култура и благородните ни борби, само московците стоят настрана и викат: „Стрижено е” - Необяснимо. Царуването на нагайката /17/, монголското иго /18/, татарщината и крепостното право /19/ може би да са едни от най-силните фактори, които са направили от руските държавни мъже зверове и идиоти. От друга страна пък, твърде е обяснимо тяхното подло поведение, защото хората искат да ни направят московци, прочее правят ни всичките злини и пакости, които може да измисли развратния човек. Но и това е недоволно. Малко ли други държави има, които също така се стремят да владеят над чужди земи и народи. Между това, ние не виждаме тая подлост в техните стремления, тия адски и гнусни средства, каквито руската дипломация употребява над България.
И подир всички тия върволици жестокости и злини, които ни ед-на държава не е направила над България, възможно ли ще бъде да се намерят помежду ни такива идиоти и изменници, даже, които да клеветят, че Русия е наша освободителка, покровителка и доброжелателка.
Мълчете и не говорете, зашото и природните стихии ще въстанат и протестират срещу подобно едно престъпление.
По-малък грях е да обереш черква и манастир, отколкото да кле-ветиш пред олтара на историята и на събитията, че руското пра-вителство имало братски, честни и благородни намерения, когато е стъпило в земята ни да ни освобождава.
Ще ми се смеят ташкентците, авганците, черкезите, бухарците и арменците /20/, за които същата Русия не по-малко кръв е про-ляла. Ще ни кълне Полша /21/, тая китка на славянството, която руските железни автократи три пъти хайдушки разделиха по между три царства, с бесилници и колове окичиха цели градове и села. Ще ни кълне още нещастната Босна и Херцеговина /22/, която пак руските дипломати харизаха на Австрия, а ние идиотите заедно с много още идиоти слявяни псуваме ли, псуваме Австрия, че ги узурпирала.
Но в София, столицата на България, гдето живеят най-голямото количество интелигенти и патриоти, един развратен до в черната си душа калугер излиза дързостно пред очите на всички и говори, че народът е признателен на своята освободителка. Не е крив той. Криво е онова стадо, което е стояло гологлаво отпреде му. То трябваше да запита мръсния калугер, да каже добро ли, зло ли е направила тая покровителка на България от 2 години насам, то трябваше да му предложи горните въпроси, изложени начело на нашата статия.
Време е, трябва вече, щото българските деятели, офицери, учители и пр., когато говорят на своите подчинени и слушатели за вънкашните неприятели на Отечеството, официалният московец със своите донски и кубански казаци да стои на първо място. Това учение трябва да се продължи дотогава, докато в Петерсбург царства Александър Трети /23/… Защо московците не са 10 или 50 милиона. Колко любезно ще решим и наредим аладжака.
цитирай
49. bulgarinut57 - СТАТИЯТА СЕ КАЗВА "КОЙ ?" - ЗАХАРИ СТОЯНОВ !
31.08.2012 01:56
Бележки към статията:
1. Руските дипломати наистина работят за турска окупация на Източна Румелия след Съединението. Основна такава дейност развива веднага след Съединението руският посланик в Цариград Александър Нелидов.
2. Отписването на българския княз е факт. Това е част от санкциите срещу него, защото е подкрепил без да пита императора българското Съединение.
3. Оттегляне на руските офицери от армията - целта на тази мярка е обезглавяването на Българската армия чрез лишаването й от висш команден състав в навечерието на нападението на Сърбия против България.
4. Сръбско-българската война от 1885 г., за избухването на която вина совен Австро-Унгария носи и нейният съюзник в състава на действащия тогава Съюз на Тримата императори Русия.
5. Превратът на 9 август 1886 г. - дело е на група офицери русофили, които по поръчка на Русия и срещу солидно заплащане (факт, признат от разсекретените руски царски архиви) детронират българския княз Александър Батенберг. С това поставят началото на едногодишен период на вътрешни борби в България (август 1886 - август 1887),известен в историята на дипломацията като „Българската криза”.
6. Ген. Николай Каулбарс - извънреден императорски комисар, изпратен в България през 1886 г.със специална мисия да накара българите да останат под руско влияние. Грубата намеса на този руски генерал във вътрешните работи на България води до скъс-ването на дипломатчиеските отношения между България и Русия през 1886 г.
7. Вагабонтин - безделник, нечестен, непочтен човек, скитник, негодяй, нехранимайко, негодник, калпазанин, разбойник, мошеник.
8.Става дума за бунтовете на русофилите.
9. Княз Николай Мингрели
10. Чапкъни - турска дума от разговорния език. Означава разврат-ник, уличник, женкар.
11. Русия е срещу свикването на ВНС 1886 г., защото този изход от безкняжието в България открива пътя за уреждането на вътрешната криза. Русия няма интерес от това.Тя се стреми към вътрешна нестабилност в България, разединение между българите и вътрешни междуособици. Всичко това открива пътя към възвръщане на руското влияние и евентуално, при благоприятна международна обстановка – руска окупация.
12. Даалии и кърджалии - названия с турски произход: kırcali, от kır - кър, поле, и cali – разбойник, означават полски, кърски раз-бойници (кърджалъ ешкиасъ) и dağli - планинец, т. е. планински разбойници. Кърджалийството е част от феодалните размирици в Османската империя в края на 18-ти и началото на 19-ти век, поради което периодът е наречен „кърджалийско време”.
13. Фанариоти - представители на висшето гръцко духовенство в Османската империя, наречени по името на квартала Фенер в Цариград, където се намирала Цариградскатапатриаршия - духовният поробител на българите през османската епоха. Със същото название са наричани богатите и знатни гърци, потомци на някогашната византийска аристокрация, които благодарение на богатствата и политическите си връзки заемали висши държавни длъжности (каймаками на Молдова и Влашко, султански банкери и др.). Фенерското духовенство подчинява в черковно отношение всички православни в империята, вкл.и българите. Фанариотите са носители на «мегали идеята» («велика идея»), в името на която искали да потърчат другите християни, най-вече българите.
14. Екатерина Велика - руска императрица
15. Александър I - руски император
16. Николай I – руски император
17. Нагайка - къс, дебел камшик, бич, съставен от къси кръгли кожени ленти, сплетени в плитка. Използвана е от казаците в Руската империя. Основно нагайката се е използвала за удряне на конете на казаците. В Руска империя нагайката става символ на подтисничество и терор, защото в много градове казашките полкове са използвани за умиротворяване на населението по време на неподчинение. Точно в този смисъл думата е употребена и от Захари Стоянов.
18. Монголско иго - период в руската история от 1240 г.до 1480 г., когато руските земи са под васалната власт на монголската „Златна орда”. Това е период на всеобщ упадък в развитието на Русия. Според много изследователи още в тези векове Русия изостава необратимо спрямо Европа и всички опити, по-късно да навакса изостаналостта си чрез рефроми са безуспешни.
19. Крепостно право - правото, което регламентира закрепостяването на руските селяни към земята. Той е жесток факт от руската действителност до 1917 г. Крепостничеството в Русия е форма на несвободен труд и фактическа разновидност на робството. За руските крепостни селяни са характерни личната им зависимост, отсъствието на собственост и наличието на безправие – те не разполагат със своя живот, продавани и разделяни са от семействата им, изцяло контролиран е личният им живот. Като последица от робския им статут руските крепостни селяни ненавиждат работата си като проклятие и се се старят да я избягват. Всички форми на пасивна съпротива и бунтове и въстания са жестоко потушавани. Крепостното право е отменено чак през 1861 г. от император Александър ІІ Освободител.
20. Ташкентци, авганци, черкези, бухарци и арменци - народи, които по различно време преди българите са били покорени от Русия, а земите им - присъединени към Руската империя. За да обоснове тезата си в защита на България, З.Стоянов прави много добър паралел с тяхната историческа съдба. Изводът му се налага от само себе си. Ако България не се противопостави на опитите на Русия за намеса във вътрешните работи, е обречена и ще има съдбата на горепосочените народи.
21. Полша - Отново З.Стоянов е добре запознат с историята, този път на славянска Полша. За нея Русия, без оглед на управляващия режим (царски или болшевишки), винаги е била поробител и никога освободител. През 1772, 1791 и 1793 г. Русия на три пъти заедно с Прусия и Австрия участва в подялбите на Полша, която е ликвидирана като държава. През XIX в. най-голяма част от полските земи попадат под руска окуапция, която трае чак до края на Първата световна война през 1918 г.
22. Босна и Херцеговина - Става дума за съдбата на османската провинция Босна и Херцеговина, населена с мюсюлмани, но и доста славяни. При подготовката на Руско-турската война 1877-1978 г. Русия сключва тайни споразумения с Австро-Унгария. Според тях е осигурен неутралитетът на Австро-Унгария, но съ-щата получава право да овладее Босна и Херцеговина. През 1878 г.с решение на великите сили в Берлин Австро-Унгария получава право на 30 г.период на окуапция над тази област. През 1908 г.Босна и Херцеговина е анексирана от Австро-Унгария. З. Стоянов дава примера с нея, за да се разбере, че Русия разгиграва както си иска славянската карта, изцяло с оглед на своите интереси. Тъкмо в резултат на руската политика босненските славяни, също под османска власт, се оказват под властта на католическа Австро-Унгария и то чрез сделка между руския и австро-унгарския император.
23. Александър Трети – руски император (1881-1894), син на Александър Втори, реакционер - консерватор, който води агре-сивна външна политика по Източния въпрос и е в дъното на необявената война от русофилите на България.

цитирай
50. bulgarinut57 - ДА БЪДЕ ПРОКЛЕТА ОНАЯ МИНУТА ... !!!
31.08.2012 02:02
ИМПЕРИЯТА и нейната сянка !!!
И днес !
цитирай
51. get - - Да четем тогава ??!
31.08.2012 12:10
merlin68 написа:

Що се отнася до рУси и рОси, такова разделение в руският народ няма, тезата ти извинявай за израза е просто нелепа. Смесване между угро-фини от изток и славяни от балканите се е състояло преди не по-малко от две хиляди години в съотношение 1 към 4 в полза на балканците, както по време на руско-турската война за която говорим, така и днес в Русия не се делят на угри и славяни:)
Абсурдно е и становището ти, че историята на Киевска Рус е история на Украйна, но не и на Русия, ще ти припомня, че Киев става столица на Рус, сле Ладога и Новгород. Също ще ти припомня, че герба на Украйна е всъщност герба на Рюрик, който царува в Ладога и Новгород. Кражба тук няма, има кухи идиоти наричащи се националисти (руски, или украински) които без да разбират какво правят действат срещу интересите на народите си - нещо твърде речално познато и в България.


- През 1998 г. Парламентарната асамблея на Европа излиза с резолюция 1171 ... Относно уралските (уралските, фино угорски и сомедийските народи) ?!

- История уральских языков и народов насчитывает много тысячелетий. Процесс формирования современных финских, угорских и самодийских народов был весьма сложен. Прежнее название уральской семьи языков - финно-угорская, или угро-финская семья, позднее было заменено на уральскую, поскольку была обнаружена и доказана принадлежность к этой семье самодийских языков.

Уральская языковая семья делится на угорскую ветвь, в состав которой входит венгерский, хантыйский и мансийский языки (при этом последние два объединяются под общим названием "обско-угорские языки"), на финно-пермскую ветвь, которая объединяет пермские языки (коми, коми-пермяцкий и удмуртский), волжские языки (марийский и мордовский), прибалтийско-финскую языковую группу (карельский, финский, эстонский языки, а также языки вепсов, води, ижоры, ливов), саамов и самодийские языки, внутри которых вычленяются северная ветвь (нганасанский, ненецкий, энецкий языки) и южная ветвь (селькупский).

- Това са факти !

- Чувашите попадат към тази ез. група ... от която някои учени ПАНТУРАНИСТ се опитват да изведат "прабългарският" език, като тЮркски !
- Още по-странно е, че никъде не присъстват останали източници за този "прабългарски" ... но някои наши и най-вече съветски езиковеди ... извеждат през чувашкият митичният ПРАбългарски, като с това приемат, че и чувашкият е тЮркски ?!!

- Та още Раковски навремето протестира срещу езиковите "напъни" на руските учени ... да ни вкарат в чудско-самоедийската яма ?! - Нищо не се е променило от това време !! - ако отвориш пантуранските източници, ще прочетеш това "красдноречиво доказателство" ... че българският бил чувашки и тъй като той произлизал от ПРАбългарският, ерго от това следвало, че и чувашкият е тЮркски ... без аналог и каквато и да е връзка с другите езици от тази група !!

- Защо им е енобходимо на езиковедите да ни причисляват, към тази група ... За да изведат, че и българите с Аспарух са тюрки ... от което извода Вие(тоест ние) сме видите ли от Централна азия ! - Ами щом идем от там ... Значи сме нашественици в бащината си земя ... тоест гръцко-фанариотската плюс Велико-руската теза за Москва трети Рим е ... "научно" потвърдена !!

- Чел ли си пътеписите на княз Румянцев ... по тях той е изнасял сказки пред "славянските комитети" ... като се е чудел на глас че ние българите ... сме европеиди и говорим на разбираем за русите език !!
- Просто поредната демагогия и научно шарлатанство ... Бре-ех ! - тея тюрки българите как така са се омесили със "славянското море" ... та се претопили и станали досущ, като нас "великите" ... пъпът на "славянството" и на "най-православното" християнство - Това не е история това са факти от живота идещи да покажат ... колко Историята на рОсите е наука и колко е ПОЛИТИКА !!
- Относно безименните жертви, които те са дали ... през войната от 1977/78 г. аз редовно им нося цветя и стоя в минута мълчание - Защото съм християнин и постъпвам, като такъв !! ... но истината не е това, което ти се опитваш да очертаеш в твоите пристрстни постове !! ... в тях няма историзъм а политика и сугестия(внушения) ?!
цитирай
52. dimenzed - "Товарищ" merlin68
31.08.2012 16:39
Грешиш в много неща. Руската империя е враг на България през ПСВ, но ни е била враг още много преди това:

1. Ти знаеш ли на Берлинския конгрес как стоят всъщност нещата и кой за кого "играе" там, че да ми се правиш на голям философ? Знаеш ли, че именно Бисмарк спасява София (санджак) и Варна, които остават свободни в Княжеството, а не под Османско владение. Бисмарк лично отива и заплашва турската делегация.
2. Пак по внушение на Бисмарк и Германия, Австро-Унгария начело с граф Андраши не само, че са били против разкъсана България, но и са готови да дадат излаз на Бяло море - това естествено е саботирано от руските претенции и политика!
3. Да спомена и за факта, че не на Берлинския конгрес България беше разделена от "лошия" Бисмарк и Германия и Австро-Унгария, а от предварителния таен договор, който Русия подписва с Великобритания на 30 май 1878 година.
4. Нашето Опълчение на връх Свети Никола на практика само печели битката, а и с това предопределя войната - когато Радецки пристига, нашите опълченци вече са отблъснали турската атака. Дядо Вазов там малко хиперболизира нещата с цел повече драматизъм, но все пак той е поет и писател - простено му е!
цитирай
53. dimenzed - Руско-турската война се води за териториалното разширение на Руската империя, не за освобождение на някакъв измислен от царица Екатерина етнос “славяни”.
31.08.2012 16:44
Тази война е антибългарска по своята същност, защото по категоричен начин възпира Българското Възраждане, изразяващо се в борба за суверенна Българска държава и независима от Цариградската патриаршия Българска Православна Църква. На 16 юни 1883 г. руското правителство представя на българското ОКУПАЦИОНЕН ДЪЛГ в размер на 10,618,250 рубли и 43 копейки!?! Руската педантичност е впечатляваща! В текущи за времето си цени, това представлява 32.5 тона злато. Цялата сума, до последната копейка, е изплатена от бедния и изстрадал български народ на Русия. За сравнение през 1854 г. императрица Екатерина II продава Аляска на САЩ за 7 милиона и 600 хиляди долара. В годината на продажбата унция злато е струвала 20.65 долара и този курс се е съхранил дълги години като т.н. „златан стандарт”. Това прави 10.5 тона злато. Излиза, че цената на българската „свобода” Русия оценява три пъти повече от цената на най-големия американски щат.
Колкото до русофилските полюции, че 200 хил. руснаци били дали живота си за “освобождението” на българите, нека погледнем фактите:
В книгата си “Българското възраждане", 1981, на стр. 328, Николай Генчев пише, че Руската Дунавска армия, действуваща на територията на днешна България, е наброявала 185 000 бойци – войници и офицери. Безумието на руската пета колона тук достига до ненормални висоти.
Според руският историк Степан Кашурко, във войната 1877-1878 г. са загинали - убити – 15 567, умрели от раните си – 6824, или общо загинали на българска земя 22 391 души. Нека напомня, че в Априлското въстание загиват около 40 хил. българи и то за интересите на България.
Нека никога не се забравя, че чрез панславизма, идеята за Трети Рим (включваща и категоричното противопоставяне на султанския ферман за учредяване на Българска Екзархия), Царска Русия е била ПРОТИВ самостоятелна Българска държава, съществуването на самостоятелен Български етнос и самостоятелна Българска църква.
цитирай
54. bulgarinut57 - БРАВО МЛАДИ БЪЛГАРИНО, БРАВО !!!
31.08.2012 16:51
Високо ниво !
цитирай
55. merlin68 - "камарад"dimenzed,
31.08.2012 18:44
1. На Берлинският конгрес Бисмарк въобще не играе за България и не спасява нищо от българската кауза, той просто играе театро. Ще ти припомня една широко известна негова фраза: "За онези конекрадци отвъд Дунав не бих пожертвал и един прусак."
И за да не ме обвиниш в анти германски настроения ето ти и два цитата от английски "приятели"- Дизраели: " По-добре да бъдат избити 150 000 българи отколкото Великобритания да си развали отношенията със султана."
Салисбъри пише в края на 1878г.: "Трябва отново да установим неустойчиво турско управление на южните Балкани."
Та кой казваш е приятел и кой враг на България?
2. За Австро-Унгария, тя е най-добре облажилата се "велика" сила, сговора и с Англия и с мълчаливото съгласие на Германия против руските интереси, и против интересите на освободените българи е наградена с правото и дадено от този договор да окупира за 30 години Босна и Херцеговина, както и да контролира адриатическото крайбрежие. Всичко това без тя по-какъвто и начин да е спомогнала във войната против турците. По силата на същия договор наложен със същото престъпно съглашателство Англия си присвоява Кипър който до този момент е в състава на Османската империя.
Ревизирането на Санстефанският договор в ущърб на българи и руси става възможно точно поради сговора между Англия, Австро-Унгария и Германия. Русия на практика е заплашена от тотална война ако не приеме тези условия.
3. Това което споменаваш за факт, не е вярно. Русия се опитва преди конгреса да сключи тайни споразумения с Англия и Австро-Унгария, за да запази поне от части постигнатото в Санстефанският договор, но тези дипломатически опити се провалят, тъй като Англия и Австро-Унгария вече са се договорили. Както вече писах, договорката им осигурява сериозни ползи без те да участват в тази война - всъщност Англия дори помага на турците.
4. Без Русия нямаше да има Шипка, без героизма на опълченците ни нямаше да има свобода - това са неделими взаимосвързаности.
цитирай
56. merlin68 - Вторият ти коментар
31.08.2012 18:58
има откровено антибългарски елементи - определянето на войната донесла ни освобождение за антибългарска си обяснявам или с чутовната ти глупост, или с това, че самият ти си антибългарин. Няма как иначе да определиш Освобождението на България за антибългарско.
Относно тоновете злато което до стотинка сме платили на Русия, можеш ли да ми предоставиш някакво инфо - такъв факт не съществува! Съществува един друг факт - Русия плаща тонове злато за да обявим независимоста си през 1908г. България по договор трябва да върне на Русия този заем в период от 75г., но това не се случва. Не се случва защото внимание, твоя голям приятел Сталин, ни опрощава този дълг:)
По отношение на загиналите и цифрата от 22 391 която ти даваш, ще ти кажа, че само при Плевен загиват 32 000 руски войници.
Между впрочем на днешният ден 31 август 1877г. се е състояло едно от най-кръвопролитните
сражения - част от третата атака на Плевен. За няколко часа загиват 6000 руски и 3000 румънски войника. Мир на праха им и дано да има по-малко идиоти от сорта на dimenzed, поругаващи паметта им!
цитирай
57. merlin68 - Гет,
31.08.2012 19:00
съжалявам но нямам настроение, а и не е тук мястото да спорим по засегнатите от теб теми. Може би на друго място и в друго време.
цитирай
58. merlin68 - bulgarinut57,
31.08.2012 19:08
когато човек умее да мисли нищо не е в състояние да му попречи, нито русофилство, нито комунизъм, нито пък подобни на вас "патриоти"
Русия никога не е била против Съединението, няма и как да бъде то е част от собствените и стратегически интереси на Балканите. Но аз не съм даскал по история и ми омръзна да запълвам празнини в образованието ви. Вземете малко мислете и четете историята от сериозни източници, а не от пропагандни "националистически" сайтчета - в кавички защото всъщност материалите там са основно произведени в Турция.
цитирай
59. bulgarinut57 - АЗ МИСЛЯ НЕ МАЛКО, А МНОГО. ЧЕТА МНОГО. ОГРАМОТЯВАМ СЕ МНОГО.
31.08.2012 19:26
Но... ние мислим различно,
формираме различни убеждения !

Аз НЕ съм съгласен с теб !
Това обижда ли те ?

"...четете историята от сериозни източници.."Посочи ми някои от твоите !
цитирай
60. dimenzed - Право е казал Ботев за умствено осакатени индивиди с космическо самочувствие и претенции на знаещи като merlin68
31.08.2012 19:43
"Свестните у нас считат за луди, глупецът редом всеки почита..."

Българино, тоя "славянски"/съветски мужик няма да ни разбере никога, понеже тяхната руско-червена "логика" не е логика на инакомислещият човек!

merlin68 недей да ме приравняваш към онези "патриоти" дето викат по стадионите , не съм такъв! Ти ли точно ще наричаш себе си българин, изкривявайки историята в слугинаж и подмазване!
цитирай
61. dimenzed - merlin68, тези 4 пункта "съчинение-разсъждение" от кой сволоч ги прочете. Пак ти казвам това, което си написал е руска след "освобожденска"
31.08.2012 19:49
Трети март някак си подсъзнателно се свързва у нас с началото на съвременна България. Наистина стотиците хиляди, които загиват по фронтовете на войните за национално обединение, дават живота си в името на “Санстефанския идеал”. Този спомен кара дори хора, които иначе са непоклатими антикомунисти, да гледат с укор на сравненията между войната от 1877-1878 г. и съветското нахлуване в България 67 години по-късно. Интересно би било тогава да се разбере какво е накарало българите да крият през септември 1944 г. всичко по-ценно, което са имали по къщите си, при новината за наближаването на “червеноармейци”?
Всички признават, че стратегичната цел на Русия на Балканите е завладяването на Цариград, Босфора и Дарданелите. За да стигне дотам обаче, Русия трябва да прегази най-напред Румъния и България, което означава, че балканската стратегия на руските царе е несъвместима със самото съществуване на България като държава. За това има обилен документален материал. Например в своето завещание Петър I (1682-1725) изтъква, че трябвало да се използва влиянието на религията върху православните поданици на Турция и Унгария, за “да си ги привържем по какъвто и да е начин и да се обявим за техни покровители. По такъв начин и с тяхното съдействие Турция ще бъде завоювана.”
Руската императрица Екатерина II (1762-1796) преминава към конкретното осъществяване на тези планове. Именно при нея се разработва и тактическият модел, според който дадена страна се откъсва от Османската империя и след определен период на привидна “независимост” се поглъща от Русия.
цитирай
62. dimenzed - Така през 1774 г., в резултат на п...
31.08.2012 19:50
Така през 1774 г., в резултат на поредната руско-турска война, Кримският хаганат, който дотогава е бил васален на турския султан, става независима държава, но през 1779 г. е погълнат от Русия и става обикновена провинция на северната империя. По подобен начин се постъпва и с православните грузинци – през 1762 г. под натиска на Русия грузинските княжества се освобождават от иранско върховенство, но през 1783 г. те трябва да признаят суверенитета на Екатерина II, а през 1801 г. Грузия е пряко присъединена към Русия и губи изцяло своята държавност.
Към тази тактика се придържа и руският дипломат граф Николай Игнатиев, който е авторът на Санстефанския договор. Като типичен панславист граф Игнатиев не се съмнява ни най-малко в легендата за славянското потекло на българите, които той дори не смята за народ, а за едно от южнославянските “племена” наред със сърбите. Според твърдото му убеждение историческата мисия на Русия на Балканите и в Средна Европа е “завладяването на Проливите, установяване на присъствие в Цариград, освобождаване и обединяване на славяните под ръководството на Русия върху развалините на Турция и Австрия.” След като в резултат на войната от 1877-1878 г. руските войски окупират Мизия и Тракия и проникват в някои краища на Македония, граф Игнатиев дори намисля да се иска от австро-унгарците да излязат от Босна и Херцеговина “едновременно с прекратяването на нашата окупация на България.” Русия предварително е дала писменото си съгласие за окупацията на Босна и Херцеговина от Австро-Унгария. Граф Игнатиев знае много добре, че австро-унгарците нямат никакво намерение да се изтеглят от там и очевидно смята, че с този пазарлък може да се увековечи и руската окупация на България.
цитирай
63. dimenzed - Канцлерът Бисмарк съветва двете ...
31.08.2012 19:51
Канцлерът Бисмарк съветва двете преговарящи империи да се споразумеят чрез взаимни отстъпки. По внушение на Германия, ръководителят на австро-унгарския кабинет, граф Андраши, се съгласява Българското княжество да остане неделимо и с излаз на Бяло море. Австро-Унгария е готова да даде на новата Българска държава излаз на Бяло море. Но не би, защото ... това не устройва Руските интереси: “От своя страна руското правителство е готово да отстъпи по въпроса за България, но не приема австро-унгарските контрапретенции спрямо Сърбия и Черна гора, защото това би отслабило позициите на Русия в западната половина на Балканския полуостров.” По този начин преговорите между двете империи се провалят и България благодарение на Русия остава без излаз на Бяло море.
Предварителният и временен мирен договор, който граф Игнатиев подписва от името на Русия на 3 март 1878 г. в цариградското предградие Сан Стефано, е в същината си анексионистичен. Наистина чл.7 предвижда, че “българският княз ще бъде свободно избран от населението и утвърден от Високата Порта със съгласието на силите” и че “никой член на царствуващите династии във великите европейски сили не може да бъде избран за български княз.” Според същия член обаче България преминава под руска окупационна администрация, която на практика е без международен контрол: “Въвеждането на новото управление в България и надзорът за неговото прилагане ще бъдат поверени за две години на един руски императорски комисар. След изтичането на първата година от въвеждането на новото управление, ако европейските правителства признаят за нужно и ако по тоя въпрос се постигне съгласие между тях, Русия и Високата Порта, те ще могат да прибавят към руския императорски комисар и специални делегати.”
цитирай
64. dimenzed - Чл. 8 пък не само предопределя едно ...
31.08.2012 19:52
Чл.8 пък не само предопределя едно мощно военно присъствие на Русия в България, но дори не е достатъчно категоричен за времетраенето на руската окупация: “До пълното създаване на местна милиция, достатъчна да поддържа реда, сигурността и спокойствието, броят на която ще бъде определен по-късно със съглашение между отоманското правителство и руския императорски кабинет, руски войски ще заемат страната и ще подпомагат комисаря в случай на нужда. Тази окупация ще бъде ограничена също за един срок приблизително от две години”.
При това чл.10 “великодушно” дава на Турция правото да прокарва свои войски през територията на България: “Високата Порта ще има право на преминаване през България за превозване по определени пътища на войски, муниции, хранителни припаси в области, разположени вън от Княжеството и обратно.” Следователно, дори ако се стигне до някакво българско правителство, руснаците възнамеряват да създадат за българите такива условия, че да ги накарат сами да поискат руските окупационни войски да останат в страната.
По всичко личи обаче, че Русия и по-точно граф Игнатиев нямат сериозни намерения да допуснат образуването на българско правителство, но за сметка на това са намислили да отстранят всякакви ограничения за окупацията на България. Това се вижда най-добре в чл.25 на Санстефанския договор, според който “пълното опразване от руската армия на Европейска Турция с изключение на България ще стане в срок от 3 месеца след сключването на окончателния мир между н.в. руския император и н.в. султана”. В договора няма никакъв текст, който да определя някакви срокове за изтеглянето на руските войски от България.
цитирай
65. dimenzed - И действително руснаците се държат ...
31.08.2012 19:53
И действително руснаците се държат в България именно като в окупирана страна. Показателни за това са и следните признания на един руски дипломат: “До окончателното изясняване на нашето отношение към завзетите територии в България и Добруджа съществуваше пълна анархия. От една страна, отсъствие на съдебна уредба и правилно организирана администрация, подкупност и корупция на нашите чиновници начело с губернаторите; пълно вмешателство на последните във всички отрасли на управлението, неконтролирана разпродажба на държавна собственост по разпореждане на губернаторите и, накрая, отчуждаване без всякакво право и защита от закона на частното имущество; от друга страна, неумела (т.е. посредством побои) агитация за могъщественото покровителство на Царя Освободител, жестоко отношение на хора от администрацията към населението и безнравствен начин на живот на нашите офицери и чиновници – всичко това повлия на населението, което по това време предпочиташе турското владичество пред могъщественото покровителство на Царя Освободител”. Руският самодържец Александър II и неговият първи министър Горчаков си дават обаче сметка, че на този етап Европа няма да позволи на Русия да завладее сравнително обширна територия в близост до Цариград и Протоците. Поради това те допускат, че за известно време ще трябва да се примирят със съществуването на някакво автономно българско княжество и решават, че при тази ситуация България трябва да бъде орязана колкото се може повече. Същевременно Русия търси да се сближи с Великобритания, за да се поосвободи от едностранната си обвързаност с Германия и Австро-Унгария в рамките на Съюза на тримата императори, сключен през 1873 г. Така се стига до едно тайно споразумение, подписано от руския посланик в Лондон граф Шувалов и британския външен секретар лорд Солсбъри на 30-ти май 1878 г.
цитирай
66. dimenzed - Тъкмо в това споразумение се раз...
31.08.2012 19:55
Тъкмо в това споразумение се разчертават и онези злополучни граници, които залягат в Берлинския договор. Във всеки случай най-ожесточените полемики на Берлинския конгрес, който заседава от 13 юни до 13 юли 1878 г., не са за границите на България, а за времетраенето на руската окупация.
Подобно на Санстефанския мир Берлинският договор предвижда за България васален статут. Според чл.1 “България се конституира като самоуправляващо се княжество под суверенитета на н.в. султана. То ще има християнско правителство и народна войска (милиция)”. Потвърден е и начинът, по който трябва да се избира българският княз: “Българският княз ще се избере свободно от народа и ще се утвърди от Високата Порта с одобрението на великите сили. Никой член от управляващите домове в европейските велики сили не може да бъде избран за княз на България. В случай, че остане вакантно княжеското достойнство, избирането на нов княз ще стане под същите условия и форми” (чл.3).
За разлика от Санстефанския договор обаче чл.22 на Берлинския трактат намалява времетраенето на руската окупация от “приблизително две години” на девет месеца и изрично задължава Русия да изтегли всичките си войски от България в рамките на три месеца след изтичането на деветмесечния период: “Срокът на окупацията на Източна Румелия и България от императорските руски войски се определя на 9 месеца от деня на размяната на ратификациите на настоящия договор… Имераторското руско правителство се задължава да завърши в три месеца след горния срок превеждането на войските си през Румъния и съвършеното опразване на Княжеството.” Нещо повече – Берлинският договор налага още от самото начало международен контрол върху руската окупационна администрация и предвижда подробен и прецизен механизъм за решаване на евентуалните разногласия между Русия и водещите европейски държави.
цитирай
67. dimenzed - Според чл. 6 “временното управл...
31.08.2012 19:56
Според чл.6 “временното управление на България ще се ръководи до изработването на органическия устав от един императорски руски комисар. Един императорски турски комисар, както и консулите, назначени от другите държави, подписали договора, ще му оказват съдействие и ще наблюдават за хода на временното управление. В случай на несъгласие между изпратените консули въпросите ще се решават по вишегласие, а в случай на разногласие между болшинството и императорския руски или императорския турски комисар представителите на подписалите сили в Цариград, събрани на конференция, ще се произнесат с решение.” Според чл.7 пък “временното управление не може да продължи повече от 9 месеца, смятано от размяната на ратификациите на настоящия договор. Щом се изготви органическият устав, ще се пристъпи веднага към избор на българския княз. Щом князът се короняса, новото устройство влиза в сила и княжеството встъпва в пълно упражнение на своята автономия.” Най-сетне Берлинският договор отнема правото на Турция да прокарва свои войски през земите на Княжество България и категорично забранява каквато и да било форма на турско военно присъствие на българска територия: “Турска войска не може вече да има в България”… (чл.11)
цитирай
68. dimenzed - Като се има предвид всичко това, би ...
31.08.2012 19:58
Като се има предвид всичко това, би трябвало да е очевидно, че:

1.Санстефанският договор бележи края на османското върховенство, но не и началото на съвременната българска държава. Първата крачка към независимостта е направена през 1870 г. с учредяването на Българската екзархия, когато българите получават право на вътрешна автономия, а с пълен суверенитет България се сдобива през 1908 г.

2.Санстефанският договор не може да се смята за начало на съвременна България поради простия факт, че това е договор за безсрочната окупация на страната от Русия и опит османското върховенство да бъде заменено с руско владичество.

3.Санстефанският договор не е юридически завършек на войната от 1877-1878 г., тъй като е временен и предварителен. Бойните действия на една война се прекъсват с примирие – в случая това е примирието, подписано в Одрин на 19 януари 1878 г. Договорът, който фиксира от правна гледна точка резултатите на войната от 1877-1878 г., е Берлинският.

4.Санстефанският договор, който е сключен само между Русия и Турция, не е първият, нито достатъчно международен акт, признаващ етническите граници на България. На Цариградската конференция в края на 1876 и началото на 1877 г. тези граници са очертани в специален протокол, който е подписан от пратениците на цели шест водещи европейски държави – Русия, Великобритания, Германия, Франция, Австро-Унгария и Италия.

5.Не Санстефанският, а Берлинският договор заменя правото на вътрешна автономия, което българите са имали дотогава, с международно гарантиран, макар и ограничен суверенитет и спасява България от руска власт.

6.Берлинският конгрес не разпокъсва България на пет части, а само потвърждава това разпокъсване, което е уговорено предварително между Русия и Великобритания. Така Русия има пряка вина за националното разединение на българите.
цитирай
69. merlin68 - bulgarinut57,
31.08.2012 19:59
не е обидно или лошо да сме на различни мнения, тук въпросът е друг. Как на каква база са изградени мненията ни. Да започнем от самия ти постинг, след като ти казах, че никак не е вероятно тази статия да е на Раковски, ти направи ли проверка, даде ли си труда да прочетеш това което той със сигурност е писал и подписал? Едва ли! За какво искаш тогава източници като не ги четеш?
Не мога да пиша по десет страници за да оборвам всяко идиотско твърдение което някой вади от някакъв сайт, нито имам време нито пък нерви да се занимавам с глупости.
Например Съединението - знаеш ли колко трябва да изпиша за да отговоря на едно нелепо твърдение формулирано в едно изречение?! Русия има интерес на Балканите да се създадат силни славянски православни държави които да са в съюз една с друга и естествено с Русия. Това е така защото целта на Русия е контрол върху проливите. Такъв контрол не може да се постигне като Русия замени турското робство на балконските народи с руско такова. Няма как да се случи това колкото и да би желала Русия да го направи. Всъщност ако Русия имаше възможност вместо да освобождава нас, сърбите и гърците да ни пороби, то сигурно би го направила, но такава възможност тя просто няма, това е пряко силите й. Затова и трябва силен съюз тук на Балканите за да може с негова помощ да продължи войните си с турците до завладяването на проливите. Русия не е против Съединението, тя е против избрания от България момент, защото го намира неподходящ и той действително е такъв. Българското Съединение е една голяма авантюра за щастие завършила добре за нас. Русия не насъсква сърбите против нас, това се прави от Австро-Унгария. Руските офицери са изтеглени и от сръбската армия за да не участват в братоубийствен конфликт. След победата при Сливница и настъплението на българската армия на сръбска територия се получава нота от Австро-Унгария, че ако това настъпление продължи, войниците ни ще срещнат редовната австрийска войска.
Липсва ви цялостен поглед върху интересите и полит
цитирай
70. dimenzed - 7. Българите сами очертават нац...
31.08.2012 20:00
7.Българите сами очертават националните си граници, и то не по пътя на войни и революции, а с демократичната процедура на допитванията, които се провеждат през 1873-1875 г. и които включват в юрисдикцията на Българската екзархия не само Мизия и Тракия без беломорското крайбрежие, но и по-голямата част от Македония.

8.Само болна нация като нашата, управлявана от продажници, може да чества като национален празник подписването на един заробващ договор и дори да не се сеща, че през 2012 г. България навършва сто и четири години като независима държава и равноправен член на международната европейска общност.

Намират се обаче историци, които макар и да не споделят комунистическите догми са убедени, че митове като санстефанския били национално консолидиращи. Не е ли обаче чудовищно току-речи подсъзнателното убеждение, което санстефанската измама е породила в българина, че нищо не зависи от него и че съдбата му винаги се предопределя от външни, чужди фактори? Няма ли да станем наистина свободен народ едва тогава, когато спрем да се кланяме на пасмината от “освободители”?
цитирай
71. merlin68 - . . . Липсва ви цялостен поглед върху ...
31.08.2012 20:00
...Липсва ви цялостен поглед върху интересите на Русия и останалите велики сили за да си изградите цялостна представа за събитията. Затова копирате текстове на парче, правите генерални изводи извадени от общия контекст на политическия пъзел - резултата е пълна заблуда.
цитирай
72. bulgarinut57 - 27.08 01:16 - РУСКАТА УБИЙСТВЕНА ПОЛИТИКА ЗА БЪЛГАРИТЕ !!!
31.08.2012 20:16
merlin68 , за туй иде реч !

"...Липсва ви цялостен поглед върху интересите на Русия
и останалите велики сили за да си изградите цялостна представа за събитията. Затова копирате текстове на парче,
правите генерални изводи извадени от общия контекст
на политическия пъзел - резултата е пълна заблуда."

Тъй казваш ти.
Нашите позиции са диаметрално ПРОТИВОПОЛОЖНИ !!!
Мисля, че ти тънеш в ДЪЛБОКА заблуда и незнание по темата.


цитирай
73. dimenzed - . . . Липсва ви цялостен поглед върху ...
31.08.2012 20:24
merlin68 написа:
...Липсва ви цялостен поглед върху интересите на Русия и останалите велики сили за да си изградите цялостна представа за събитията. Затова копирате текстове на парче, правите генерални изводи извадени от общия контекст на политическия пъзел - резултата е пълна заблуда.


Сволоч недодялан - цялостният поглед е руското завладяване на Босфора и Дарданелите, това е и причината за започването на т.н. "освободителна" война с Османската империя. Ако искаш мога да ти напомня още при кой се заражда тая идея за излаз на топли морета - жалко, че той е с чисто "татарски" (български) корени!
цитирай
74. merlin68 - dimenzed,
31.08.2012 23:09
не обичам да си губя времето в спорове с папагали, а ти си точно това - безмозъчен креслив папагал. В главата ти липсва каквато и да е мисъл, затова и в спора си служиш само с чужди такива. Освен това явно си и крадец, тъй като не считаш за нужно да споменеш кой е автора на копираното в коментарите ти.
Ако ти си прост папагал, той обаче е чиста проба родоотстъпник, а това че са го накичили и с титла професор е показателно докъде е стигнал разпада на държавата ни.
Автора на тази простотия която си копирал П. Цветков, или няма представа от история или въобще не се притеснява да обръща на обратно добре известни исторически факти. Не би си позволил това ако статията му имаше за цел да покаже някакво научно изследване пред съответната аудитория. Грубото преиначаване на факти може да мине само пре публика от твоя ранг dimenzed - демек идиоти.
Известен и документиран факт е, че Грузия по свое собствено желание се присъединява към Руската империя, но това са несъществени неща за нашата тема. по-важно е, че Цветков откровено не познава или лъже за собствената ни история: "Първата крачка към независимостта е направена през 1870 г. с учредяването на Българската екзархия, когато българите получават право на вътрешна автономия, а с пълен суверенитет България се сдобива през 1908 г."
Професора получава двойка по история - през 1870г. българите не получават право на автономия, автономия получаваме след Руско-турската освободителна война. Иначе е прав, че България става независима държава през 1908г. благодарение на руското злато, както вече изясних.
"Санстефанският договор не може да се смята за начало на съвременна България поради простия факт, че това е договор за безсрочната окупация на страната от Русия и опит османското върховенство да бъде заменено с руско владичество."
Това направо е потресаващо - ще припомня, че османското "върховенство" наистина е премахнато, но е заменено не от руско владичество, а от СВОБОДА - факт.
цитирай
75. get - - Ще обобщя всичко казано дотук с думите от Христос !
31.08.2012 23:09
- Този който е роб против своята воля, той ще успее да се освободи !

Но този, който е станал свободен по милостта на своя господар и сам се е отдал в робство, той повече няма да бъде свободен.

- Действтелно, след Сан Стефанският договор, следван от войни и-и-и ... национални катастрофи !! - в резултат, на повечето от съвременните българи им е внушено, едно недоверие в собствените сили или по-лошо, сервилно отношение, чрез идеята че единствено като "сателити" можем да съществуваме !

- С това смъртоносно е поразен Духът на народът ни, а духът е този, който движи човек !

- А плът без Дух - е тяло без живот ... труп, мърша !!
цитирай
76. merlin68 - Премъдри Гете:)
01.09.2012 00:06
Лесно и красиво се говори с цитати. Предполагам си запознат с българските въстания, е как ти се струва имали ли сме потенциала да се преборим сами без чужда помощ с империята? Разбира се винаги е за предпочитане сам да си помогнеш така няма да дължиш нищо на приятели или врагове, но това не винаги е възможно.
Познаването на събитията от балканските войни и ПСВ, завършили с две национални катастрофи, може да внуши на българите ДОВЕРИЕ в собствените сили. Неправилното представяне на тези събития обратно внушава недоверие.
Подем в националния дух има след освобождението, дедите ни са готови да воюват за свободата на останалите в рамките на империята българи и го правят успешно. Правилното и логично представяне на събитията е следното:
Създава се Балкански съюз между България, Сърбия и Гърция и с пълната подкрепа на Русия. Целта е освобождаването на останалото под турско христянско население заедно с територията, което на практика означава Османската империя да загуби европейската си част. Очевидни са общите интереси - българи, сърби и гърци се освобождават и разширяват територията си, а Русия се приближава до заветната си цел - контрол над проливите и европейските пазари. Резултата също е на лице, българи, сърби и гърци побеждават до вчерашните си поробители.
Тук вече става страшно за Европа, нито една от великите сили не може да приеме такъв сценарии - силни православни държави на Балканите в съюз с Русия. Предприемат се мерки за разбиването на Балканския съюз, нашият продажен цар Фердинанд играе основната роля тук. Немци, австро-унгарци и англичани правят необходимото да скарат балканските съюзници. Тази политика е насочена основно срещу Русия, но за съжаление ние пострадваме най-силно от нея. Фердинанд води България направо към дъното нападайки едновремено Сърбия и Гърция със ясното съзнание, че турците и румънците ще се възползват от това. В резултат на това предателство е и първата национална катастрофа.
Извода е, че само дух не стига, трябва и мисъл на къде да бъде насочен.
цитирай
77. dimenzed - merlin68, ти пренаписа историята бре!!!
01.09.2012 01:59
1. 1870 година да си чувал за един "ферман", с който султана признава независимостта на българската Екзархия - в тази област получаваме свобода още тогава!
2. На 16 юни 1883 г. руското правителство представя на българското ОКУПАЦИОНЕН ДЪЛГ в размер на над 10 милиона рубли (32 тона злато) - ти на това "свобода" ли му викаш - да ти имам и скъпите "освободители"! Същата червеноаремйска алчност и след 9 септември 1944!
3. За Сръбско-Българската война няма да споменавам - повече от ясно е кой ги насъсква срещу нас, повече от ясно е кой няма интерес от това България да е обединена. Цел постигната от руските лакеи и политическите им маневри още преди Берлинския конгрес!

Виждам, че си поредния промит мозък, който лансира изтъркани клишета, изкривяваш фактите с цел да си обслужиш теорията, а винаги е обратното!

КАКВО Е РУСИЯ ЗА БЪЛГАРИЯ:

- избиването на десетки хиляди волжки българи от войските на Иван Грозни и направата на пирамиди от черепите им
- потапянето и убиването на български кърмачета в ледовете с главите надолу в направените за целта дупки в леда
- изселването на волжки българи и наричането им татари, както и омесването им с такива
- Русия беше против акта на българското Съединение
- Русия подкрепи и подскокороса Сърбия да удари България в Сръбско-Българската война
- обстрела на Балчик и Варна през ПСВ от руския имперски флот и жертвите сред цивилно българско население
- на България е обявена война от СССР-Русия на 5 септември 1944г., Жуков в спомените си говори за победа над българите и дори това е отпразнувано със салют в Москва
- след ВСВ СССР гласува със съюзниците си от Запад България да е в лагера на победените
- с одобрението на Москва, сръбски и български комунисти беше създадена фалшивата македонска нация и беше откъсната от България тази наша земя и народ
- пак в Москва беше създадено ДПС с участие на български комунисти
цитирай
78. dimenzed - http://www. youtube. com/watc...
01.09.2012 02:31
http://www.youtube.com/watch?v=XRwGqGpE4Xs&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=q3Zu3c7q8jk

http://www.youtube.com/watch?v=aZoMJ4Pr3AQ&feature=relmfu
цитирай
79. merlin68 - dimenzed,
01.09.2012 08:58
не аз пренаписвам историята а продажници като цитирания от теб Цветков.
През 1870г. с фермана на султана българите получават църковна самостоятелност от гръцката православна църква, и това няма нищо общо с ПОЛИТИЧЕСКАТА АВТОНОМИЯ за която говори турския професор на българска заплата. Автономия българите получават през 1878г. в следствие на руско-турската война - това е и целта на тази война, тя не би се състояла ако на Цариградската конференция султана бе подписал решенията осигуряващи такава автономия.
Вече веднъж ти писах за този "дълг", дай инфо, къде е документиран този дълг от 32т. злата, кога ние го плащаме??? Чакам да получа такова инфо, сигурен съм, че няма да дочакам.
За сръбско-българската война е добре, че няма да споменаваш, това е и правилното да не се говори за неща за които нищо не знаеш. Очевидни са много неща, но не и за такива идиоти като теб.
Като говориш за клишета, да може би си служа с такива, този период е така добре описан в историята, че вече е клиширан. Но по интересно е ти с какво си служиш - с твърдения от по един ред от сорта "сестра ти е курва" Нямам намерение да продължавам да се занимавам с глупостите ти и ще ти изтъкна само един аргумент от твоя тип
Ти си идиот
цитирай
80. get - - Мерлин, не съм кух фразьор !!
01.09.2012 10:20
merlin68 написа:
Лесно и красиво се говори с цитати. Предполагам си запознат с българските въстания, е как ти се струва имали ли сме потенциала да се преборим сами без чужда помощ с империята?


- Не ти говоря със заучени от разни публикации ... готови формулировки !!
- При мен е много силна родовата памет ! - която е въздигната на пиедестал ! - по силата на предци ... участвали в опълчението, емигранти в РУСията(Одеса), четници във ВМРО, ... жертви на кланетата в турска Армения , участници във Войните(включая и последната) ?!
- Така че, нещата не ги познавам единствено и само от книжките !

Отново повтарям думите, които казват че са изречени от Христос !!
- Този който е роб против своята воля, той ще успее да се освободи !

Но този, който е станал свободен по милостта на своя господар и сам се е отдал в робство, той повече няма да бъде свободен.

- Ще ти ги допълня и с думи от Гьоте ?!
…Не пилей напразно дните,
рядко случват се везните
на съдбата да са спрели,
ще се вдигаш или падаш,
ще печелиш или губиш,
ще робуваш и владееш,
длъжен си да бъдеш тук
НАКОВАЛНЯ ИЛИ ЧУК.

„Отцепленията и разцепленията никакъ да не ни плашатъ. Действително жалко е, но що можемъ да правимъ, когато си сме българи и всички страдаме отъ една обща болесть !
Ако тая болесть не съществуваше въ нашите прадеди, отъ които е наследство и въ насъ немаше да попаднатъ подъ грозния скиптъръ на турските султани...“ — Гоце Делчев
- Ще допълня с още една негова мисъл !
„Аз разбирам света единствено като поле за културно съревнование между народите.”
Гоце Делчев

- Така че, полезно е да спорим ! - но първом това да става от позициите на б-ъ-л-г-а-р-о-л-ю-б-и-е-т-о !!
- Защото етносното ни име иде от Теоним, което е със смисъл Бя*ал/Благ/Светъл/Обичащ доброто човек ?!!
цитирай
81. dimenzed - Както сам каза невеж индивиде липсва ти цялостен поглед върху причината за започването на войната!
01.09.2012 16:21
Проблема при тебе е, че си наизустил едни "истини", които една не малка част от народа знаят, защото историята ни е изкривена и пълна с лъжи, понеже така им е удобно на гробокопачите от Кремъл, чиито цели още от Кримската война, та още от времето на Петър I и Екатерина са завземането на проливите и топлите морета и идеята за Трети Рим! И за достигането на проливите, Русия трябва да "мине" през България, като започва т.н. "панславистка" доктрина - лъжейки, че сме едни от многото митични "славяни" по тая земя и видиш ли идвала да ни "освободи" и да ни претопи в нейната пустош!

Русия действа спрямо България по схема, която прилага към териториите в близост до проливите, които тя се стреми да овладее. Ако се водят войни за откъсване на тези земи от Османската империя, на населяващите ги народи не се дава пълна свобода. Създават се някакви автономни, полусвободни държави, в които Русия има изключително силни лостове за въздействие. След няколко години, когато възникне удобният момент, се преминава към ограничаване на тази частична свобода, за да се стигне до превръщането на тези територии в част от Руската империя, както тя прави с Кримският хаганат през 1779г. и с Грузия през 1801г. В България механизмите за въздействие са ярко изразени в армията. Тя е изцяло под контрола на руските офицери, които по време на Съединението са изтеглени по заповед на императора и нашата млада войска остава без висши командни кадри. В българската история тази схема се развива по следния начин: По време на режима на пълномощията по молба на княз Батенберг Русия изпраща свои офицери, които поемат всички лостове на властта в България. През 1883 г. един от тези генерали – Соболев, подписва конвенцията за руския окупационен дълг. Русия, разширявайки своята власт в княжеството, си гарантира, че България ще бъде дългосрочен неин длъжник, плащайки в буквалния смисъл за освобождението си.
цитирай
82. dimenzed - merlin68, от гората ли си хванат или ...
01.09.2012 16:24
merlin68, от гората ли си хванат или от психо диспансера си избягал? От където и да си, който и да си, едно е сигурно - природата се е изгаврила с теб, още когато си бил в ембрионален стадий! Лек ден!
цитирай
83. ok3223 - dimenzed
01.09.2012 19:46
страдаш от тотален недостиг на знания и интелект.
Кой си ти, за да се мериш по ерудиция и интелект с български професор и академик, един от най-добрите познавачи на съвременната българска история.
Господин никой, една продажна 0, правеща платени услуги на историческите врагове на българския народ.
Този не е само идиот, а русофоб и туркофил професоре, който за пари би продал майка си и баща си.
цитирай
84. merlin68 - dimenzed,
03.09.2012 12:21
моите проблеми са неизвестни за теб, истините които съм научил, осмислил и преосмислил, ти не може да слагаш в кавички, липсва ти знание и опит за това. Знание никога няма и да натрупаш докато четеш българската история от разни "националистически" сайтове, кавичките са поради това, че антируските блъвочи в тях всъщност са турско производство.
Русия се стреми към контрол над проливите и това е дългосрочна стратегическа политика. Благодарение на тази политика, както и на това, че руският народ ни приема като братя по кръв и вяра, ние днес живеем в свободна страна. Нито България, нито Сърбия или Гърция не са завладени от Русия - това е факт толкова очевиден, че дори на теб сигурно ти е известен.
Освобождаването на балканските народи и възстановяването на държавите им е етап от руската политика за контрол над Босфора. За целта Русия няма нужда да завладява тези близки до руския народи, освен това Русия дори да би желала да завладее Балканите, не би могла - само идиот не би схванал това. В този смисъл руската политика е насочена към съюзяването на новите балкански страни като естествен неин съюзник срещу турците. Политиката на Русия на Балканите в този период напълно съответства на нашите интереси. Ако продажника Фердинанд не бе разцепил балканския съюз, днес България щеше да се простира на три морета с територия почти двойна от днешната и съответстващо население.
цитирай
85. merlin68 - Гете,
03.09.2012 12:25
никъде не отричам, че да се спори е полезно. Въпросът ми бе, ти като запознат с революционната борба против османците намираш ли, че българите имахме капацитета сами да се освободим?
Иначе разбира се би било много по-добре ако свободата ни бе единствено наше дело, това винаги е за предпочитане.
Иначе нищо против цитатите ти нямам, всичките са много добри.
цитирай
86. dimenzed - okейчо, те много се водят "...
03.09.2012 16:08
okейчо, те много се водят "професори" и "историци" с по някой лев в джоба, но малко я знаят, и ти като гледам не си един от тях! Това, което merlin68 само си мисли, че знае, а и рубладжиите като него са изкривената ни история след 9 септември!
цитирай
87. bulgarinut57 - Я ПРИШЕЛ К ВАМ !
04.09.2012 19:39
Сегодня !
цитирай
88. get - - Ще ти отговоря с думите на Йордан хаджиКонстантинов - Джинот ?!
04.09.2012 19:45
merlin68 написа:
никъде не отричам, че да се спори е полезно. Въпросът ми бе, ти като запознат с революционната борба против османците намираш ли, че българите имахме капацитета сами да се освободим?
Иначе разбира се би било много по-добре ако свободата ни бе единствено наше дело, това винаги е за предпочитане.
Иначе нищо против цитатите ти нямам, всичките са много добри.


"Нека служим роду моему, ако е и за крива Бога. Не е честно мене Болгарину да отчаявам и да вракям зло за зло. Болгарин прави и верни и благородни човек, Болгарин е любитель всякое добро, Болгарин е срамота да се отричува от своя род и язык, той Болгарин, който родо свой си хули името му е ни ден ни нощ. Аз сам Болгарин, плачем за нашите изгубени болгаре, които са во Долна Мисия, затова сдолжни сме да ся жертвуваме за бракята наши пресладкии болгари."

- Ей поради такива пламенни родолюбци - се създаде България, има я и ще преБъде !

- Всяко една конюнктурщина ... упование не на собствените сили и умения, а на благосклонноста на "Великите" сили ... дава ни временни успехи, но и ни вкарва в още по-големи и трудно решими проблеми ! - Прави ни зависими от чужди капризи и безволеви - бледи сенки на това кое следва да бъде човек, който носи народностното и божието Българин !? - Защото името ни иде и от Бог !?!

- Ако щеш ми вярвай ?! - мисли си че са преекспонирани мисли и чувства на идеалист-патриот ?! - Не, ще да ти отговоря, че това е истината ... Чистата и Свята истина !! - мога дори и научно да се обоснова ... Защо Българин е производно на БОГ !
цитирай
89. bulgarinut57 - ИЗВИНЕНИЕ !
04.09.2012 20:15
Искам да поднеса своето извинение към всички коментиращи тук,
за забавянето на "одобряването" на Вашите коментари от мен !

Налагането от моя стана на модерация бе продиктувано единствено и само
от участието и възможността за коментар на изключителния
БЪЛГАРОМРАЗЕЦ, някакво безродно копеле и малоумник аристотелчо.

Винаги съм смятал, че хората могат и трябва да казват туй, що мислят и вярват !
Но някакъв ИЗРОД да сипе хули и лъжи срещу МНОГОСТРАДАЛНИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД, ...е те това НЕМА да биде !!!
цитирай
90. dimenzed - Искам да поднеса своето извинение ...
04.09.2012 21:14
bulgarinut57 написа:
Искам да поднеса своето извинение към всички коментиращи тук,
за забавянето на "одобряването" на Вашите коментари от мен !

Налагането от моя стана на модерация бе продиктувано единствено и само
от участието и възможността за коментар на изключителния
БЪЛГАРОМРАЗЕЦ, някакво безродно копеле и малоумник аристотелчо.

Винаги съм смятал, че хората могат и трябва да казват туй, що мислят и вярват !
Но някакъв ИЗРОД да сипе хули и лъжи срещу МНОГОСТРАДАЛНИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД, ...е те това НЕМА да биде !!!


Българино, това до голяма степен се отнася и за merlin68 и ok3223 с техните про-руски пропагандни пасквили!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bulgarinut57
Категория: Политика
Прочетен: 322236
Постинги: 92
Коментари: 935
Гласове: 6338
Архив